donderdag 28 januari 2010

Players

Ik ben niet echt een player. Ik heb veel te weinig succes om er één te zijn. Maar ik heb geen enkel moreel oordeel over hen. Sinds de seksuele revolutie hoeven we toch niet meer moreel verontwaardigd te zijn over het feit dat mensen regelmatig seks hebben of met wisselende partners.
Zo ken ik iemand die met heel wat meisjes naar bed is geweest. Ook personen waarvan je zou denken dat die zich daar nooit voor zou lenen, zijn voor hem gevallen. Nou ja, gevallen, meestal ging het om kortstondige affaires, waarbij de dames in kwestie ook wel wisten dat er niet heel veel achter zit. Ik heb me wel eens uit pure nieuwsgierigheid afgevraagd hoe hij dat eigenlijk voor elkaar kreeg. Ik vind het op een bepaalde manier wel een vaardigheid dat je gemakkelijk bij veel vrouwen in het gevlei kan komen tot op het punt dat ze met je naar bed willen.
Van een vriendin van mij hoorde ik laatst uit de eerste hand hoe dat in zijn werk gaat. Hij is gewoon aardig en attent naar vrouwen toe (tot zo ver nog niet veel verrassends). Hij tast af hoe ver hij kan gaan. Aan het begin is dat nog niet zo ver en dan heeft hij daar verder vrede mee. Hij onthoudt wat er tegen hem verteld wordt en gebruikt die informatie om later attente vragen te kunnen stellen. Zo komt hij over als een ontzettend aardige kerel en eigenlijk is hij dat dan ook gewoon.
Maar het belangrijkste element van dit alles is geduld. De neiging is natuurlijk groot om te vroeg toe te slaan en te snel te willen gaan, maar die neiging onderdrukt hij om zijn kansen te maximaliseren. Hij is prima in staat maanden, wellicht zelfs jaren te wachten voordat zijn aandacht zich uitbetaalt. En steeds weer zal hij aandacht schenken en proberen aan te voelen hoe ver hij kan gaan. Als het juiste moment dan daar is, zal hij het risico nemen en de dame uitnodigen met hem mee te gaan. (Uiteraard op een manier die niet zonder meer erop hoeft te duiden dat ze seks gaan hebben, maar waarschijnlijk weten ze beiden wel wat er aan de hand is.) Als geheel betekent dat dus niet dat hij wanneer hij ook maar wil snel vrouwen kan versieren, maar het betekent wel dat hij na verloop van tijd veel meer seksuele contacten heeft en ook meer opties.
Er zijn natuurlijk andere vormen van players - die bestaan immers ook in soorten en maten - maar ongetwijfeld zullen die ook heel veel zelfbeheersing, geduld en discipline aan de dag moeten leggen. Ik ben zelf van nature ongeduldig en ondanks alles niet zo heel erg bereid me anders voor te doen dan ik mij echt voel en dus zou ik een bijzonder slechte player zijn. Ik vraag me af of ik het ook wel zou willen zijn. Als je zo geduldig en gedisciplineerd naar dat doel toewerkt, kan dat alleen als het een soort tweede natuur zou worden. Dat betekent dat je waarschijnlijk uit automatisme vrouwen zou gaan versieren, ook wanneer je dat misschien eigenlijk helemaal niet wil. Je maakt geen bewuste keuzes meer en juist door die bewuste keuze en toewijding kan een relatie uitgediept worden.
Dat laatste is allemaal slechts theorie, want een lange goed uitgediepte relatie heb ik nog niet mogen ervaren. Maar toch, laat ik maar niet een player worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten