donderdag 7 mei 2009

Gokken op het huwelijk

Een collega van mij gaat trouwen. Het is niet de eerste, het schijnt bij de leeftijd te horen. Sommige collega's hadden daarom vorige week (toen ik op vakantie was) een pouletje opgezet wie de volgende zou worden. Uiteindelijk ontstonden twee lijstjes en op allebei stond ik vrij laag. Je kon op mij gokken voor 9 respectievelijk 10 keer je inzet.
Navraag leerde dat een aanzoek voldoende was. Of het aangenomen of afgewezen werd, zou totaal niet terzake doen. In dat geval denk ik dat mijn kansen structureel worden ondergewaardeerd. In een beetje baldadige bui vraag ik regelmatig mensen ten huwelijk. Niet zo maar willekeurig, maar alleen bij mensen waarvan ik vermoed dat ze er leuk op reageren (en een instemmend is niet per definitie leuk). Zo heb ik met oud en nieuw nog 4 x hetzelfde meisje ten huwelijk gevraagd. Ook sindsdien heb ik verschillende mensen ten huwelijk gevraagd.
Misschien zelfs vorige week nog en dat zou betekenen dat de poule al ten einde is. En zo niet, dan ben ik er in ieder geval wel dichtbij geweest. Ik had genoeg baldadige stemmingen vorige week. Maar misschien moet ik spaarzamer worden met mijn huwelijksaanzoeken. Ik weet nu dat er iets op het spel staat.

1 opmerking: