zaterdag 17 oktober 2009

Met iemand naar bed gaan

Zoals ik het verder gewend ben, komt het niet vaak voor dat je met iemand anders in één bed ligt. Toen ik klein was, kwam dat wel voor - ik kan me dat nog vaag herinneren - maar de jaren daarna eigenlijk nooit meer. En als je dan eenmaal een bepaalde leeftijd bent gepasseerd, betekent in één bed slapen vrijwel altijd dat er minimaal één of ander voorstadium van seks bij betrokken was.
Ik realiseerde me dat een keer en ik had het erover met een vriend van mij. Voor ons beiden was het tijden geleden dat we in één bed met iemand hadden geslapen en daar geen romantische bijbedoelingen bij waren. Dus in het kader van de grensverleggende ervaringen hebben we dat een keer geprobeerd. En de conclusie was: er is geen hol aan. Er is absoluut niets bijzonders aan. Natuurlijk is het leuk om met iemand in bed te slapen als je wel romantische bijbedoelingen hebt, maar in principe verdwijnt alle bijzonderheid zodra die bijbedoelingen volledig afwezig zijn.
En toch, ik weet het niet. Ik was afgelopen jaar een keer in Groningen en ik zou in de kamer van een vriendin van mij slapen. Zij was er zelf niet, dus ik had de sleutel gekregen. Ik had mijn slaapzak bij me en ik had me al voorgenomen om op de bank te gaan slapen. Toen ik daar 's avonds laat echter aankwam, lag de hele bank vol met was. Daar kon ik dus niet slapen. De enige logische oplossing was dus in het bed gaan slapen. Het was heel laat en ik neem aan dat zij geen bezwaar had, anders had ze de bank wel leeggeruimd.
Toen ik in haar bed in slaap viel, kon ik haar aanwezigheid nog ruiken. Ze voelde fysiek heel dichtbij. Ik had een gevoel van gelukzaligheid over haar aanwezigheid. En toch had het absoluut niets seksueels. Ik word gewoon blij van het denken aan goede vrienden, wat voor een geweldige mensen zij zijn en het feit dat zij mijn vrienden zijn. Dat zit bij mij echt diep. En in dat perspectief zijn al die seksuele associaties bij 'met iemand naar bed gaan' maar oppervlakkig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten