zaterdag 28 maart 2009

Feest, kado's en voorraadoverschotten

Gisteravond heb ik een feestje gegeven ter ere van mijn 25ste verjaardag en zoals vanouds was het weer een grandioos succes. Ik was even bang dat het grote gezelschap niet zou passen, maar 'gelukkig' lieten sommige mensen het - al dan niet ondersteund via sms - afweten. Met de mensen die er wel waren zijn we tot diep in de nacht doorgegaan en zelfs nog de stad in gegaan, maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik vrij snel daarna doodop was.
Op de korte termijn heeft mijn feestje echter nog wat andere consequenties. Ten eerste is er de voorraad drank en hapjes die niet opgegaan is. Zo zijn er dingen die niet zo lang houdbaar zijn, zoals vers fruit, maar gelukkig is daarvan het meeste opgegaan. Ik moet de komende tijd wat vaker met limoenen en citroenen koken, maar voor de rest komt alles goed.
Dan is er nog de drankvoorraad. Wat betreft bier, wijn en fris is dat niet zo'n probleem (dat komt wel een keer op), maar voor de sterke drank geldt dat er buiten feestjes eigenlijk niet echt een gelegenheid is om het gezellig te gaan opdrinken. Tegen de tijd dat er weer een nieuw feestje voor de deur staat, heb ik toch altijd de neiging nieuwe sterke drank aan te schaffen, vooral ook omdat je toch wel weer net wat andere cocktails wilt dan de vorige keer.
Verder zwelt de voorraad ook aan doordat mensen op het feestje drank kado gaan geven. Nu ben ik natuurlijk altijd blij met kado-tjes, maar ik zou niet weten wanneer dat op zou moeten. Wat ik nodig heb, is wat beter voorraadmanagement.

Tot slot nog over de andere kado'tjes. Ik ben zeer blij met de verschillende boeken en spellen die ik gekregen heb en ook prullaria zoals de artistieke puzzel van Arjen en het spagettidoseermechanisme van Herke. Bedankt allemaal.

1 opmerking:

  1. Het was een topfeestje! Ik denk dat de buren ook heel erg blij waren met onze professionele vertolkingen van het Betere Nederlandstalige Lied!

    BeantwoordenVerwijderen