vrijdag 9 juli 2010

In een Thaise bar

Ik ging laatst uit in Bangkok. Thailand heeft natuurlijk een naam van sekstoerisme en promiscue gedrag en ook de bar waar wij waren was gevuld met veel westerlingen (voornamelijk jonge mannen) en veel Thaise jonge meisjes. Ik zou niet durven beweren dat het prostituees waren, maar het was wel duidelijk dat ze probeerden een westerse man aan de haak te slaan. Ik hoefde niet zo nodig aan de haak geslagen te worden, dus dat gaf mij de vrijheid om gewoon leuk uit te gaan en te dansen en geen bijzondere aandacht aan de vrouwen te besteden.
Toch gebaarde ik op een gegeven moment naar een van hen dat ze mee moest dansen. Ze danste dus mee en we hadden ook een kort gesprek over hoe ik heette en waar ik vandaan kwam. Kort daarop kwam een wat dikke vriendin van haar na haar toe en zei iets in het Thais tegen haar. Ze moest er erg om lachen, wisselden wat woorden en de vriendin ging weer weg.
Ik besloot de situatie net wat ongemakkelijk te maken. 'What did you friend say?' vroeg ik.
Ze wilde duidelijk geen antwoord geven en zocht naar een uitweg. 'She asked me, what your name was.'
Dat leek me bijzonder onwaarschijnlijk en ik probeerde het nog even erger te maken. 'You don't have to lie to me. You can be completely honest with me.'
Ik weet ook wel dat liegen in een boeddhistisch land een van de grootste zondes is. Maar omdat ik haar enkel impliciet beschuldigde, was ze niet in staat om te reageren. Ze wist zich geen houding te geven en er volgde een pijnlijke stilte. Na even zei ze: 'Let's go dance with my friends.'
We voegen ons bij de vrienden en beginnen weer te dansen. De dikke vriendin spreekt me aan en vraagt: 'Hello, what is your name?'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten